Om skolan

En skola för nyfikna

Pärlan är en skola som tillämpar montessoripedagogiken i sin verksamhet, en pedagogik som grundades av Maria Montessori.

På skolan arbetar vi med:

Öppna miljöer

Använda oss av öppna miljöer istället för klassrum

Nyfikenhet

Uppmuntra barnens nyfikenhet och vilja till att lära

Utforskande

Hjälpa barnen med att själv finna svaren

Anpassning

Anpassa inlärningen till varje barns utvecklingsstadium

Här går barn mellan 1-16 år

Pärlan tar emot barn och ungdomar i åldrarna 1-16 år. Barn ur den egna förskolan äger företräde till senare skola. Förskolan och fritidsverksamheten integreras med grundskolan på ett smått unikt sätt.

Pärlan följer kommunens pristaxa

Skolan är godkänd som friskola och är upptagen i kommunens barnomsorgsplan. Skolan är avgiftsfri för barn 6-15 år (årskurs 1-9). Förskolan kostar enligt kommunens pristaxa. Vi följer kommunens regler för omsorg och fritidshem och får kommunalt bidrag till verksamheten.

Vi finns i Skene

Skolan är belägen i centrala Skene i Marks kommun och inredd i fräscha, rymliga och ljusa lokaler.

Barnen är självklart olycksfallsförsäkrade

Alla barn i förskolan och elever i grundskolan är olycksfallsförsäkrade dygnet runt. Läs mer om försäkringen på Mark kommuns hemsida.

Kontakta oss!

[contact-form-7 404 "Not Found"]